Landingspagina

De Landingspagina

De Landingspagina: Iedere goede websitebouwer zal het beamen, een website kan niet zonder goede landingspagina’s. Landingspagina? Je hebt waarschijnlijk wel een idee waar hij/zij het over heeft, maar een beetje meer kennis kan geen kwaad toch?

 

Een goede landingspagina heeft een 100% eigen doel en een pure focus op dat doel. Met de daarbij behorende ‘call to action’.

Je doet je best om je product of dienst onder de aandacht te brengen en je adverteert bijvoorbeeld op Facebook of met Google Adwords. Wanneer iemand op je advertentie klikt komt hij/zij vervolgens op een pagina die helemaal aansluit op de advertentie.

Om die reden heeft een landingspagina vaak geen menu of andere afleidingen zoals blog items, nieuwsitems of andere producten of diensten.

Twijfel je over de opmaak van je landingspagina? Maak er gerust twee en doe een a/b test! Zo kun je eenvoudig zien welke pagina het beste presteert.

Wanneer gebruik je een landingspagina?

Je kent je eigen bedrijf het beste, maar wanneer je wilt dat je klant koopt, informatie opvraagt, zich ergens voor aanmeld, kortom wanneer conversie gewenst is gebruik je een landingspagina om je doel te bereiken dus bij:

  • Verkoop van product of dienst
  • Aanmelding nieuwsbrief
  • E-book downloaden
  • Whitepaper downloaden enz…

Je kunt een landingspagina zien als een one-pager van jouw product of dienst.

Waar moet een landingspagina aan voldoen?

Hiervoor kan je aan aantal simpele regels hanteren:

  • Vertel niet te veel
  • Focus op één belofte
  • Houd de pagina simpel en overzichtelijk.
  • Zorg voor zo min mogelijk afleiding.

 

Laat in één blik zien dat jouw product of dienst de gemaakte belofte inlost. Je kunt dit doen door de titel en de intro aan te laten sluiten op die belofte.

Neem twijfels weg

Neem twijfel en risico’s weg bij de potentiële klant. Natuurlijk vind je van jezelf dat je het beste product verkoopt of de beste dienst verleent, maar het komt veel sterker over wanneer jouw klanten dat over je zeggen, plaats daarom reviews op je landingspagina.

Zorg voor rijke content! Misschien is er wel een filmpje over het probleem dat jouw product of dienst oplost, of van het merk dat je verkoopt. Plaats zo’n soort filmpje ook op de landingspagina, samen met eigen afbeeldingen en goede tekst.

Tot slot

Laat bezoekers maar 1 ding doen. Denk hierbij aan het achterlaten van bijvoorbeeld een e-mailadres of een telefoonnummer om een afspraak te maken.

Zorg ervoor dat de pagina gemakkelijk leesbaar is. Gebruik maximaal 4 regels per alinea en gebruik veel witruimte. Houd de alinea’s smal en maak de voordelen dikgedrukt. Ook niet geheel onbelangrijk: werk met veel tussenkopjes (h2 en zelfs h3)

De aandacht van de bezoeker is al getrokken door de advertentie, ze zijn dus op zoek naar jouw product of dienst. Je hebt de aandacht en een grotere kans op conversie!

Hulp nodig?

Wil jij ook een hogere omzet door een onweerstaanbare landingspagina? Schroom niet en bel of mail ons. Wij kunnen jou (verder) helpen met de ultieme landingspagina. Zo voorkom je “een noodlanding” en bereik je het gestelde doel – Conversie!

 

 

 

Was deze informatie nuttig?

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *